CURRENT MOON

Güncel 'Gökada' haberleri için tıklayınız.
     Gökadalar sarmal, elips veya düzensiz şeklinde olabilirler. Sarmal gökadalar genellikle yıldızların doğduğu gökadalardır. Samanyolu Gökadası'da sarmal şeklindedir. Gökadaya bağlı olan yıldızlar gökada merkezinin etrafında hareketlidirler. Aynı şekilde bize en yakın diğer gökada olan Andromeda Gökadası'da sarmal şeklindedir.
     Bilinen en büyük gökadalar ile en küçük gökadalar ise elips şeklindedirler. Örneğin Messier 87 Elips Gökadası Samanyolu'nun 10 katı büyüklüğündedir.
     Gökadaların yapılarında sadece yıldızlar bulunmaz. Göktaşları denilen meteorlar, gezegenler, yıldız kalıntıları, gaz ve toz bulutları gibi nesneler de yer alır.
     Sarmal gökadalardaki yıldız oluşumu, gökadanın yapısındaki gaz ve toz bitinceye kadar devam eder.
     Gökadalar arasında birleşmede gerçekleşir. Çok yavaş birbirine doğru hareketli iki gökada içlerindeki yıldız ve gezegenleri arasında çarpışma olmaksızın birleşerek daha büyük gökadalar oluştururlar. Yıldızlar arasındaki itme kuvveti nedeniyle çarpışma gerçekleşmez. Ancak gökadalarda bulunan gaz ve toz bulutu kümeleri birbirlerine çarparlar ve yörüngelerini değiştirirler. Sonuç olarak gökadanın merkezi daha yoğun bir gaz bulutuyla kaplanır. Bu bulut bir süre sonra çökerek dev yıldız sistemlerini oluşturur.

Diğer adı Puro Gökada olan M82 Gökadası . Spitzer Uzay Teleskopu tarafından çekilmiş yukarıdaki fotoğrafta sol taraftaki görünür ışık ve sağ taraftaki kızıl ötesi ile görünmektedir.

Şubat 2010'da yayınlanan geçmişten günümüze sarmal gökada dağıılımı çalışması